Μικρασία: Το τραγούδι του αποχωρισμού - του Θοδωρή Παπαθεοδώρου

Το τελευταίο βιβλίο του ξεκινά με μια τρυφερή αφιέρωση στην κορούλα του την Μαρίτα για να μας ξεδιπλώσει την ιστορία ενός κοριτσιού που μεγάλωσε απότομα σε χαλεπούς καιρούς στη Μικρασία.

Η Αννιώ έγινε Αννέτ και Αϊνουρ για να ξαναβρεί το πραγματικό της όνομα το Άννα Παπάζογλου αφού πέρασε μέσα από διωγμούς, ξεριζωμούς, καφέ σαντάν, πορνεία, φυλακές, θανάτους και αγώνες για την ελευθερία.

Από την Φώκαια μέχρι το Αϊδινι και από την Σμύρνη μέχρι την Καππαδοκία όλη η ιστορία της Μικρασίας και ο αγώνας των Χριστιανών για την πολυπόθητη ένωση με την μητέρα Ελλάδα.
Περπάτησα στις ομορφιές της Σμύρνης, άκουσα αμανέδες, καρτσιλαμάδες, Σμυρνέικα τραγούδια, γεύτηκα Μικρασιατικά φαγητά και γλυκά, περιπλανήθηκα στα σπλάχνα των βουνών της Καππαδοκίας, μύρισα την άνοιξη στο Αϊδινι!

Είδα όμως και ποτάμια αίματος, χιλιάδες νεκρούς και ξεριζωμένους, ένιωσα πόνο και απογοήτευση από λάθος χειρισμούς και αποφάσεις !
Στάθηκα δίπλα στην Άννα στην πρύμνη του πλοίου "Αμφιτρίτη "τραγούδησα μαζί της τον Τζιβαερ αμανέ της και υποσχέθηκα σαν να ήμουν εκεί "Μια μέρα θα γυρίσω κοντά σου Μικρασια μου, ευλογημένη γη, πατρίδα μου αγαπημένη "!
Κι ας μην έχω καμία σχέση με αυτόν τον βασανισμένο τόπο!
Ευχαριστώ πολύ Θοδωρή Παπαθεοδώρου!!! Τα θερμά μου συγχαρητήρια


κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός


Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου